HALK SAĞLIĞI İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN SOBA ZEHİRLENMELERİNE KARŞI ANLAMLI UYARI. Bilgilendirmelere ,Pazarcık Belediye Başkan Yardımcısı Cemalettin Nadir Aras,Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Abdurrahman Akbaba,İlçe Halk Sağlığı ve Sağlık Müdürü Dr.Kübra Maraşlıoğlu,Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.Abdullah Başlı ,Halk Sağlığı Çevre ve Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Personelleri Ahmet Özbalıkçıoğlu ve Vatandaşlar katıldı. Halk Sağlığı Müdürlüğü Çevre ve Çalışan Sağlığı Şubesi Personeli tarafından İlimiz Pazarcık İlçesinde Soba Zehirlenmelerine Karşı Vatandaşlara el broşürleri dağıtılarak bilgilendirmeler yapıldı. Halk Sağlığı Otobüsü ile Anons eşliğinde yapılan bilgilendirmede Pazarcık Kaymakamlığı,Pazarcık Belediyesi ve diğer Kamu Kurumlarına da Soba Zehirlenmelerine Karşı Halkı Bilgilendirme ve Bilinçlendirmeleri adına Afiş ve Broşür dağıtılaralarak zaman zaman uygulamalı eğitim yapıldı. DOĞRU YAKILAN SOBA ISITIR, YANLIŞ YAKILAN SOBA ÖLDÜRÜR. - Öncelikli olarak baca temizlenmiş olmalıdır. Bacanın açık olduğu-çekişi, küçük bir ayna ile ve kâğıt parçası yakılarak kontrol edilebilir, Soba oda içerisinde bacaya yakın bir yere devrilmeyecek şekilde yerleştirilmelidir, Soba boruları duvara en az 50 cm en fazla 1,5 metre uzaklıkta olmalı ve fazla dirsek ve borudan kaçınılarak ( en fazla iki dirsek) bacaya bağlanmalıdır,- Soba boruları ile dirsek ek yerleri ve baca girişi yanmaz alüminyum bantla bantlanarak sızdırmazlık arttırılabilir, Soba borularının uç kısımları baca deliğine fazla sokulup baca tıkanmasına neden olunmamalıdır, Soba ile duvar arasına konulacak ısıyı yansıtan bir levha; odanın daha iyi ısınmasını sağlayacaktır. SOBALARIMIZI BAĞLADIĞIMIZ BACALAR; Mümkünse bağımsız olmalı, başka dairelerle ortak kullanılmamalı; yani aynı bacaya başka soba, şofben gibi cihazlar bağlanmamalı, Bina çatısının en yüksek noktasından en az 50-80 cm yukarıda ve 3 metre uzağındaolmalı, en yakın binaya en az 6 metre uzaklıkta olmalı,Üzeri iyi sıvanmış olmalı, yarık ya da çatlak bulunmamalı; iç yüzeyi ise mümkün olduğunca pürüzsüz olmalı, Üzerinde kar sularının, yağmur sularının ve kuşların girişini engellemek için başlık olmalı, Yılda en az bir kez temizletilmelidir. SOBA YAKARKEN; Sobalarda kömürü yakarken en üst verimi sağlayabilmek için üstten yak¬ma tekniği kullanılmalıdır. Kömür bu şekilde yakıldığında içerisinde bulunan uçucu ve yanıcı gazlar da soba içerisinde yanmakta ve böylelikle daha fazla ısı alınmakta, bacadan atılan gaz ve duman azalmakta ve soba boruları ve bacalar daha geç kurumlanmaktadır. Düzgün uygulanan üstten yakma tekniği karbon monoksit gazından zehirlenme riskini en aza indirmektedir,Kömürü kullanmadan 4-5 gün önce torba ağzını açıp, havalanıp kurumasını sağlayın. Soba da daha verimli yanacaktır, Sobanın içerisine 2/3 oranında kömür doldurun,Kömürün üzerine tahta parçaları koyarak tutuşturun, güç yakıtları kullanmamaya özen gösterin, Kömür tutuşturulurken sobanın alt ve üst hava kapakları açık olmalıdır, Tutuşmadan sonra üst hava kapağı kapatılıp alt kapaktan hava girişi ayarlanmalıdır, Soba yanarken alt hava kapağı ve baca çıkısında bulunan duman kelebeği mutlaka açık olmalıdır,Üstten yakılan sobaya sonradan kömür ilavesi kesinlikle yapılmamalıdır; yanma kötüleşeceğinden zehirli karbon monoksit gazı çıkışı artacaktır,Soba söndükten sonra kömür doldurulmalı, ya da kovalı sobalarda yeni kova koyulup üstten yakılmalıdır,Mümkünse yatarken soba söndürülmeli ya da alt hava girişi ve duman kelebeği açık bırakılmalıdır, Tam sönmemiş soba kovaları, karbon monoksit zehirlenmelerine neden olmaması için evin içinde tutulmamalıdır.
SAĞLIK
Yayınlanma: 04 Mart 2015 - 11:37
HALK SAĞLIĞI İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN SOBA ZEHİRLENMELERİNE KARŞI ANLAMLI UYARI.
Bilgilendirmelere ,Pazarcık Belediye Başkan Yardımcısı Cemalettin Nadir Aras,Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Abdurrahman Akbaba,İlçe Halk Sağlığı ve Sağlık Müdürü Dr.Kübra Maraşlıoğlu,Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.Abdullah Başlı ,Halk Sağlığı Çevre ve Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Personelleri Ahmet Özbalıkçıoğlu ve Vatandaşlar katıldı.
SAĞLIK
04 Mart 2015 - 11:37









