İl Müftüsü SÜRGEÇ “Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye için büyük bir Kazanımdır ” İl Müftüsü Celal Sürgeç, ülkemizin çok hassas bir dönemden geçtiğini, bu dönemde Diyanet’in yıpratılmaması gerektiğini belirterek, “Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye için büyük bir Kazanımdır ” dedi. Kahramanmaraş İl Müftüsü Celal Sürgeç, 11 ayın sultanı Ramazana çok kısa bir süre kala kentte görev yapan yerel ve ulusal basın mensuplarıyla kahvaltı programında bir araya geldi. İl Müftülüğünde gerçekleşen programda basın mensuplarıyla kaynaşan Müftü Sürgeç, birçok konuya ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Özellikle Diyanet İşleri Başkanlığı’nın son dönemde yıpratılmaya çalışıldığını vurgulayan Müftü Sürgeç, bu anlamda Diyanet’e sahip çıkılması gerektiğini söyledi. Şu anda Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Ülkemizde cami çalışması yürüttüğünü ve birçok caminin formata uygun olmadığını ifade eden Müftü Sürgeç, bu kapsamda şehirdeki yardımseverlerden Diyanet’in yaptığı projelere destek vermelerini istedi. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 2011 ila 2017 yılları arası Kahramanmaraş’a yaptığı yatırım ve yardımlar hakkında da bilgi veren Müftü Sürgeç, 7 yıl içerisinde K.Maraş'ta yapılan camilere toplam 10 milyon 931 bin TL yardım yapıldığını kaydetti. Diyanet’in bu yıl Kurbanda olduğu gibi zekât, fitre ve sadakalarda da yurt içinde ve yurt dışında bir dağıtma organizesi içerisine girdiğini dile getiren Müftü Sürgeç, “Diyanet İşleri Başkanlığımız İnşallah bunu daha şeffaf, hesap verilebilir hale getirip zekât ve fitre konularında da halkımıza öncülük edecektir” diye konuştu. Son olarak Müftü Sürgeç, İl Müftülüğü olarak hastanelerde,huzur evlerinde,sevgi evlerinde,ceza evlerinde ve Kredi Yurtlar Kurumu’nda (KYK) Manevi Destek Hizmeti sunduklarını açıkladı. MÜFTÜ SÜRGEÇ’TEN GÖRMEZE TAM DESTEK Gazetecilerle bir araya gelen İl Müftüsü Celal Sürgeç, gerek müftülük, gerekse de tüm camilerin Ramazan ayına hazır olduğunu belirtti. Sürgeç, son zamanlarda Diyanet İşleri Başkanlığı'nın planlı ve maksatlı bir şekilde yıpratılmaya çalışıldığını savunarak, Diyanet'in çok önemli bir kurum olduğunu ve artık eskisi gibi sadece camilerde hizmet vermek yerine sahaya indiğini, bu durumun da bazı çevrelerde rahatsızlık yarattığını kaydetti. Sürgeç, şöyle dedi"Bize şöyle görev biçilmişti; 'Siz, camide insanlara abdest nasıl alınır, boy abdesti nasıl alınır, namaz nasıl kılınır bunu anlatın, başka bir şeye karışmayın' dediler. Ancak şimdi biz insanın olduğu her yerde varız, her tarafa gidiyoruz,giriyoruz. Özellikle yurt dışında çok büyük küresel çapta projelerimiz var, yani büyük devasa camilerimiz ve kültür merkezlerimiz var. Bu sebeble içeride ve dışarıda Diyanet İşleri Başkanlığımızın önünü kesmeye çalışan bir takım faaliyetler var. Biz bunun farkındayız. Özellikle Sayın Diyanet İşleri Başkanımızın şahsında diyanetimiz yıpratılmaya çalışılıyor. Allah başkanımızdan razı olsun kendileri gerçekten bu ülke için bir şanstır. Düşünün; bir yerde namaz kıldıran, hutbe okuyan, hem alim bir insan hem de hikmet ve arif bir insan. Böyle olan bir insanın yıpratılmaması lazım.Eğer Onun şahsında Diyanet yıpratılırsa gerçekten biz bunun altından kalkamayız. Hep beraber Diyanet'imize sahip çıkalım." Mehmet Görmez tarafından FETÖ liderine yazıldığı iddia edilen mektupların da önceden yazılmış olduğunu ifade eden Sürgeç, "Bu mektuplar çok önceden yazılmış mektuplardır. Şimdi o mektuplar durdu durdu da niye şimdi ortaya çıkarıldı? Yani bunun maksatlı olduğuna inanıyor ve etik bulmuyorum."diye konuştu “RAMAZAN MÜSLÜMANLAR İÇİN ÇOK ÖNEMLİ” Ramazanın Müslümanlar için çok önemli bir ay olduğuna dikkat çeken Müftü Sürgeç, sözlerinin devamında şu ifadelere yer verdi: “İnsanların duygularının çok daha inceldiği kendilerini daha çok ibadete verdikleri bir mevsim olması sebebiyle camilerimizle ilgili tedbirleri aldık. Camilerimizde mukabeleler okunacaktır. Özellikle Elbistan Çarşı Atik Camii ve Onikişubat Prof. Dr. Mahmut Esat Coşan camii gibi bir takım camilerimizde hatimle teravih namazı kılınacaktır. Diğer camilerde ise normal teravih namazı kılınacaktır. Diyanet İşleri Başkanlığı özellikle bu son olaylardan sonra çok beklentili bir kurum haline geldi. Bununla birlikte bize dini konuda kendilerine rehberlik, öncülük yapmamızı isteyenler olduğu gibi mali ibadetler konusun da rehberlik yapmamızı istemektedirler..Bu vesile ile bu yıl zekât, fitre, infak ve sadakalarda da yurt içinde ve yurt dışında bir dağıtım organizesi içerisine girdi. İnşallah bunu daha şeffaf, hesap verilebilir şekilde yerine getirecek ve halkımıza öncülük edecektir.” 10 MİLYON 931 BİN TL YARDIM. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 2011-2017 yılları arasında 10 milyon 931 bin TL yardım yaptığını anlatan Müftü Sürgeç, “Diyanet İşleri Başkanlığımız Kahramanmaraş’a yapmış olduğu yatırımlar var. 2011 yılında 218 bin TL, 2012’de 485 bin TL, 2013’te bir milyon 894 bin TL, 2014’de 2 milyon 409 bin TL, 2015’te 2 milyon 125 bin TL, 2016’da 2 milyon 100 bin TL, 2017’de bir milyon 700 bin TL olmak üzere 7 yıl içinde toplam 10 milyon 931 bin TL kentteki camilere yardım edilmiştir. Bunun yanı sıra da yine 2011-2017 yılları arasında Diyanet İşleri Başkanlığımız toplam 375 bin TL yatırım ödeneği göndermiştir” şeklinde konuştu. “MERDİVEN ALTI KUR’AN KURSU YAPMAKTAN VAZGEÇELİM” Merdiven altı Kur’an Kursu yapmaktan vazgeçilmesi gerektiğini söyleyen Müftü Sürgeç, sözlerinin devamında şunları kaydetti: “Diyanet çok önemli bir kurumdur. Çok hassas bir dönemden geçiyoruz. Bu hassas dönemde Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yıpratılmaması lazımdır. Eğer Diyanet yıpratılır, biter, tükenir, giderse binlerce Diyanet oluşur. Binlerce, milyonlarca camiler oluşur ve herkes birbirinin camisini dışlar. Bu yüzden Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye için gerçekten bir nimettir. Bu kuruma sahip çıkmalıyız. Yardımsever insanlarımızın özellikle Diyanet İşleri Başkanlığımızın bir takım projelerine destek vermelerini istiyoruz. Artık merdiven altı Kur’an Kursu yapmaktan vazgeçelim. Hem Kur’an-ın vakarına yazıktır hem de oradaki çocuklarımızın psikolojisine yazıktır.” “EN KISA ZAMANDA YENİ CAMİLER YAPACAĞIZ” Şu anda Diyanet’in camiler üzerinde bir çalışma yürüttüğünü belirten Müftü Sürgeç, kente en kısa zamanda yeni camiler ve sosyal donatıları olan Kur'an kursları yapacaklarının müjdesini verdi. Müftü Sürgeç, “ İnşallah en kısa zamanda yeni camiler yapacağız. Kahramanmaraş’ta birtakım camiler formata uygun değil ve estetikten yoksun durumda. Şu anda herkes istediği gibi cami inşa etmesin bu konuda müftülükler kendilerine rehberlik etsin istiyoruz. Camilerin Kur’an’da çok önemli fonksiyonlarından bahsedilir. Bunu yerine getirmek mecburiyetindeyiz. Birincisi orası bütün insanlığın merkezidir. Bütün insanlığı kucaklayan bir yerdir. İnsan camiye sığındığı zaman orada annesinin kucağına sığınmış gibi rahat etmelidir.Dışarıdaki gundelik bir takım siyasi, politik,megazin ve olayların camilere taşınıp, ibadet eden insanlar rahatsız edilmemelidir. İkincisi camiler yine bütün insanlık için rehberlik merkezidir. Sadece Müslümanlar için değil. Sırası geldiğinde bir Gayrimüsliminde sığınabileceği bir mekân olması gerekir. Birbirimize sahip çıkmamız lazım” ifadelerini kullandı. “ÖĞRENCİ ARKADAŞLARIMIZIN SORUNLARINA MUHATAP OLMAYI BAŞARDIK” Toplantıda Müftü Sürgeç’ten sonra söz alarak, İl Müftülüğü’nün KYK’da sunmuş olduğu Manevi Rehberlik Hizmetini anlatan Kur’an Kursu öğreticisi Fatma Durmaz, şöyle konuştu: “Geçtiğimiz eğitim döneminde Diyanet işleri Başkanlığı ile KYK arasında imzalanan protokol gereği pilot bölgelerde başlayan "Manevi Rehberlik" uygulaması 2016 - 2017 eğitim öğretim döneminde ilimiz Kahramanmaraş 'ta da uygulanmaya başlamıştır. Kuzey Kıbrıs dâhil 81 ilde toplam 209 yurtta uygulanan bu hizmet Kahramanmaraş ilimizde de 2 yurtta (Avşar ve Nuri Pakdil) faaliyet göstermektedir. Manevi rehber kimliğimizle öğrenci kardeşlerimizle haftanın 5 günü yaptığımız etkinliklerle birlikte zaman geçirmekteyiz. Günlük geçirdiğimiz 5 saatlik zaman diliminde gençlerimizin yaşadığı streslere psikolojik sıkıntılara manevi ihtiyaçlara çözümler bulabilmek başlıca hedefimiz oldu. Aramızda kurduğumuz manevi bağımız karşılıklı edindiğimiz güvenle bazen haftanın 7 günü öğrenci arkadaşlarımızın sorunlarına muhatap olmayı başardık. Böylelikle gençlerimiz doğru bilgiyi doğru kaynaklardan alarak hayatlarında uygulamaya koydular.” “GENÇLERİMİZİN YAŞADIKLARI BUHRANLAR, MANEVİ DESTEĞİ ZORUNLU KILMAKTADIR” Günümüzde gençlerin yaşadıkları buhranlardan dolayı manevi destek almayı zorunlu kıldığını dile getiren Durmaz, son olarak sözlerine şunları ekledi: “Ayrıca içinde bulunduğumuz çağın olumsuz uyaranları teknolojinin ve sosyal medyanın olumsuz kullanımı, bundan kaynaklı gençlerimizin yaşadıkları buhranlar onların manevi destek almalarını zorunlu kılmaktadır. Bu sebeple vermeye çalıştığımız manevi hizmet genç kardeşlerimizin Yüce Yaratıcı ile olan sonsuz ve sınırsız bağını yeniden hatırlatmak, ihtiyaç hissettiği anda yalnız olmadığını; umudun, değişme olanağının olduğunu, iradesiyle zorluklarla baş edebilen, çevre ve toplumla barışık yaşayan insanlar olmak için yol göstermeyi hedeflemektedir.4 Ekim 2017 tarihinden itibaren Kahramanmaraş İl Müftülüğümüzün koordinesiyle yurdumuzda yapmamız gereken genç kardeşlerimizin gönlüne girerek dünya ve ahiret hayatında asıl mutluluk veren nizamın İslam olduğunu idrakine varmalarını sağlamaktır. İnsanlara, özellikle de gençlere bir şeyleri kabul ettirebilmek onların gönlüne hitap edebilmekten geçmektedir. Bu yüzden bazen oda oda ziyaret edip onlarla arkadaş olmak, bazen beraber yemek yemek, bazen birer hediye, çay, kahve sohbetleriyle tanışmalarla başlayan koyu, derin muhabbetli ortam oluşturmaktır. Asıl amaç bireye rehberlik olduğundan birebir muhabbetler çok önemli olmakla beraber yurtta düzenlediğimiz toplantılar, mescit sohbetleri, atölye çalışmaları da çok büyük önem arz etmektedir. Adab-ı muaşeret atölyesinden, toplumda davranış kurallarını öğrenirken Abide Hanımlar atölyesinde kendisine yön verecek büyük şahsiyetleri tanıma imkânı bulmaktadırlar.” Basın toplantısında, Nurhayat Aygün de, Sağlık Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı arasında hastanelerde tedavi gören hasta ve yakınlarına manevi destek hizmeti verilmesi konusunda basın mensuplarını bilgilendirdi. Toplantıda ayrıca, Diyanet İşleri Başkanlığının son yıllarda sosyal içerikli din hizmetleri projesi çerçevesinde cezaevlerindeki mahkûmlara, huzurevleri sakinlerine, yetimhanelerdeki çocuklara, sokak çocuklarına, gençlere yönelik çok çeşitli hizmetler ilgili görevlilerce anlatıldı. Toplantı günün anısına hatıra fotoğrafı çekimiyle son buldu.ÖZEL HABER/HACI ALİ GÜNEÇIKAN
GÜNDEM
Yayınlanma: 30 Mayıs 2017 - 12:47
Güncelleme: 30 Mayıs 2017 - 13:00
İl Müftüsü SÜRGEÇ "Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye için büyük bir Kazanımdır "
İl Müftüsü Celal Sürgeç, ülkemizin çok hassas bir dönemden geçtiğini, bu dönemde Diyanet’in yıpratılmaması gerektiğini belirterek, “Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye için büyük bir Kazanımdır ” dedi.
GÜNDEM
30 Mayıs 2017 - 12:47
Güncelleme: 30 Mayıs 2017 - 13:00





