İşitme Engelliler, Manevi Mimarları ile buluşmaya devam ediyor. Tomurcuk İşitme Engelliler Derneği ve Gençlik ve Spor Bakanlığı ortaklığıyla düzenlenen proje kapsamında işitme engellilere İstanbul’daki Türbeler ve Kutsal mekânlar tanıtıldı. Tomurcuk İşitme Engelliler Derneği ile Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın ortaklığıyla düzenlenen ’İşitme Engelliler Manevi Mimarlarını Öğreniyor’ projesi Ankara, Kahramanmaraş, Sivas, Samsun, Bursa ve İzmir’den sonra final olarak İstanbul ayağı gerçekleştirildi. Çok sayıda işitme engelli gencin katıldığı etkinlik Eyüp Sultan Türbesi ziyareti ile başladı. Başta Eyüp Sultan Hazretlerinin hayatını olmak üzere diğer manevi mimarların İşaret diliyle hayatlarının anlatımında öğrenciler duygulu anlar yaşadı. Projenin finali ise İstanbul Bahçelievlerdeki Cemil Meriç Kültür Merkezi'nde başta Cumhurbaşkanı başdanışmanı İlnur Çevik, 15 Temmuz gazilerinden Gazilerinden Can Cumurcu, Osman Nuri Esen, Muhammed Murad Yetişgen, Abdullah Çay ve Üzeyir Civan’ın katılımları ile gerçekleşti. Proje hakkında bilgi veren ve Final konuşmasını yapan Tomurcuk İşitme Engelliler Başkanı Faruk Bilgili şunları söyledi. “Dernek olarak kısa zamanda ulusal bir bir projeyi bugün itibari ile alnımızın akı ile gerçekleştirdik. Ben inanıyorum ki yaptığımız bu proje ile 3 milyon sessiz vatandaşımızın gönlünde ses olduk. Bu anlamda ben başta sayın Spor bakanımız olmak üzere, Spor bakanlığı proje ve koordinasyon genel müdürlüğü’ne ve bugün projemizin finalinde bizlere destek olan Cumhurbaşkanı’mızın Başdanışmanı Sayın Hakkı İlnur Çevik beyfendiye ve tüm sessiz dünyanın fertlerine teşekkür ederim.” dedi. 'O gece işiten işitmeyen her vatandaşımız bir duruş gösterdi' 15 Temmuz gecesini İstanbul’da geçiren işitme engelliler ve o gecenin gazileri ile birlikte olmaktan mutlu olduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Hakkı İlnur Çevik ise şunları söyledi. “15 Temmuz gecesinde halkımızın vermiş olduğu mücadele ile bu karanlık gecenin nasıl aydınlık sabaha ulaştığını hepimiz tanık olduk. Ve o gece işiten işitmeyen her vatandaşımız bir duruş gösterdi. Şükürler olsun ki o karanlık gün sonrasında yine aynı şehirde sessiz dünyanın seslerini işitmekten mutluluk duydum. Yaptığınız bu etkinliklerin her ay düzenli olarak yapılıp işitme engelli kardeşlerimizin bu şekilde ruhlarına dokunma fırsatını yakalamak hepimizin görevi olmalıdır.” dedi. Konuşması salondan büyük alkış alan İlnur Çevik ise bu tür etkinliklere yeniden iştirak etmek istediğini belirtti. Etkinliğe katılan 15 Temmuz gazileri ise 15 Temmuz gecesinde yaşadıklarını işaret dili tercümanları tarafından çevrilerek işitme engelli katılımcılarına anlatılırken proğramda projeye emeği geçenlere plaketleri takdim edildi.
GÜNDEM
Yayınlanma: 27 Ekim 2016 - 09:30
Güncelleme: 27 Ekim 2016 - 09:58
İşitme Engelliler, Manevi Mimarları ile buluşmaya devam ediyor.
Tomurcuk İşitme Engelliler Derneği ile Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın ortaklığıyla düzenlenen ’İşitme Engelliler Manevi Mimarlarını Öğreniyor’ projesi Ankara, Kahramanmaraş, Sivas, Samsun, Bursa ve İzmir’den sonra final olarak İstanbul ayağı gerçekleştirildi.
GÜNDEM
27 Ekim 2016 - 09:30
Güncelleme: 27 Ekim 2016 - 09:58





