Pazarcık'ta AİHL’nin hazırladığı İstiklal Marşı Programı Büyük ilgi Gördü. 12 Mart İstiklal Marşı'nın kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u anma günü etkinliklerini Pazarcık Anadolu İmam Hatip Lisesi düzenledi. Pazarcık Belediyesi Konferans Salonunda düzenlenen programa, Garnizon Komutanı Binbaşı Nabi Aslan, Belediye Başkanı Yakup Hamdi Bozdağ, Emniyet Müdürü Fırat Güneş,daire müdürleri, okul müdürleri, öğrenciler, öğretmenler ve vatandaşlar katıldı. Etkinlik saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Programda, Pazarcık Anadolu İmam Hatip Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Rukiye Özdemir günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yaptı. Özdemir, konuşmasında şunlara yer verdi “Her yıl 12 Mart tarihi İstiklal Marşı'nın kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u anma günü olarak kutlanır. İstiklal Marşı'nı anlamak için onun hangi şartlarda yazıldığını bilmemiz ve bu çerçevede değerlendirmemiz gerekmektedir.İstiklal Marşı "Korkma!" seslenişi ile başlar. Buradaki korku ifadesi sıradan bir korku olmayıp her karış toprağı şehit kanları ile yoğrulmuş aziz vatanımızın kaybedilme endişesinin dillendirilmesidir. Bu en olumsuz durumlarda dahi ümitli kalabilmenin bir ifadesidir.Çünkü esaret de ümitsizlik de bize yakışmazdı.İstiklâl Marşı'nı sevmek, ülkemizi sevmektir,İstiklal Marşı'nı coşkuyla söylemek, ülkemize, bağımsızlığımıza sahip çıkmaktır.Bağımsızlığımıza sahip çıkmak ise, onurumuza sahip çıkmaktır’’diyen Özdemir konuşmasını şöyle sürdürdü’’İstiklâl Marşı ve bayrak törenlerinde bizlerin göstereceği ciddiyet ve coşkunun derecesi bize bırakılan yüce mirasa ne denli sahip çıktığımızın göstergesi olduğundan; bayrak törenlerine karşı her zamankinden daha duyarlı olmak, bağımsızlık sevdası ile bu toprağa düşmüş şehitlerimize karşı boynumuzun borcu olmalıdır. Ancak o zaman İstiklâl Marşı'mızın yazarı üstad Mehmet Akif Ersoy'un "Allah bu millete bir daha İstiklâl Marşı yazdırmasın" duası gerçekleşir’’dedi. Konuşmamın sonunda hem bu yüce destanı yazan ustayı, hem de yazdıran sayısız kahramanı rahmetle anıyorum.”şeklinde konuşmasını tamamladı. Slayt gösterileri, şiirlerin okunması ve öğrenciler tarafından hazırlanan İstiklal Marşı Oratoryosu izleyicilerden büyük alkış aldı. Son olarak ise istiklal Marşını en iyi okuma yarışmasında dereceye girenlere ödülleri verildi.İlk olarak Liseler Arası İstiklal Marşı Okuma Yarışmasında 1. olan Pazarcık Anadolu Lisesi öğrencisi Deniz Tankişi, 2. olan Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi öğrencisi Gül Çiğdem Ercoşman ve 3. olan Pazarcık Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Sema Akdere'ye ödüllerini, Garnizon Komutanı Binbaşı Nabi Aslan, Ortaokullar arası İstiklal Marşı okuma yarışmasında 1. olan Evri Osmangazi Ortaokulu öğrencisi Durdiye Duman, 2. olan Cumhuriyet Ortaokulu Öğrencisi Saltuk Buğra Coşkun ve Çiğdemtepe Ortaokulu Öğrencisi Furkan Demircan'a ödüllerini Belediye Başkanı Yakup Hamdi Bozdağ, İlkokullar arası İstiklal Marşı Okuma Yarışmasında 1. olan Merkez Fatih İlkokulu öğrencisi Tusem Gözlüklü, 2. olan Evri Osmangazi İlkokulu öğrencisi Ayşe Nur Ertenlice ve Cengiz Topel İlkokulu öğrencisi Bengisu Coşkun ve 3. olan Merkez Çimko İlkokulu öğrencisi Derya Nur Çelebi'ye ödüllerini, İlçe Emniyet Müdürü Fırat Güneş ve 3. olan İmam Hatip Ortaokulu öğrencisi R. Fatih Lafvermez'e ödüllerini Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Abdurrahman Akbaba verdi. Pazarcık Anadolu İmam Hatip Lisesi tarafından hazırlanan Program katılımcılardan tam not aldı.
TOPLUM
Yayınlanma: 13 Mart 2015 - 09:39
Pazarcık'ta AİHL'nin hazırladığı İstiklal Marşı Programı Büyük ilgi Gördü.
12 Mart İstiklal Marşı'nın kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u anma günü etkinliklerini Pazarcık Anadolu İmam Hatip Lisesi düzenledi. Pazarcık Anadolu İmam Hatip Lisesi tarafından hazırlanan Program katılımcılardan tam not aldı.
TOPLUM
13 Mart 2015 - 09:39









